Хоће ли Бакир испоштовати договор, није питање. Неће!

Република Српска је имплементирала изборне резултате, мјесец дана после проведених избора, и тиме показала своју унутрашњу снагу и самоодрживост. Федерација БиХ то до данас није урадила, а штету је трпела Република Српска и Федерација БиХ. Коначно је, по који пут, објављен договор лидера побједничке коалације, да је одлучено да се у року од тридесет дана формира савјет министара БиХ. Јавни разлог што то није реализовано раније је била, уцена Изетбеговића српској страни, у вези активације годишњег програма за НАТО. У протеклих десет мјесеци од проведених избора, је било више пута саопштавано да ће савјет министара бити формиран, али се то увек одлагало из разлога знаних, само Изетбеговићу и СДА.

И овај пут треба бити обазрив и без еуфорије сачекати тих фамозних тридесет дана и видети шта ће од тога бити реализовано. Више пута је доказано да се СДА, Изетбеговићу високом представнику и ОХР-у у БиХ, не може веровати. Досадашње њихове одлуке су увек биле на штету Републике Српске и српског народа. Одлуке у вези расподеле министраства, у савјету министара БиХ, нису повољне за Србе. Бакир је добио министарство дипломатије, безбедности и одбране. То му даје могућност да се још боље спреми за „злу не требало“, да муља са намјенском индустријом и бошњачком компонентом ОС БиХ, и када он процени крене радикално на Републику Српску. Охрабрује изјава српског члана предсједништва М. Додика „ако постигнути договор не буде спроведен, БиХ улази у дубоку кризу и СНСД ће блокирати све и нико нас неће спријечити“. НСРС, српски члан предсједништва БиХ и влада Републике Српске имају довољно знања, искуства и храбрости да то спроведу у дело.

Уколико се формира власт на нивоу државне заједнице БиХ, Изетбеговић и његова, у наслеђе добивена политика СДА, својим уценама и прегласавањима српског члана предсједништва БиХ, ће урушити државну заједницу и приморати Републику Српску да крене на повратак на Дејтон и одвајање. Изетбеговићева тврдња да „нема историјских, правних и моралних претпоставки за самосталност Републике Српске“, је вапај очајника, јер је и њему јасно да је Република Српска самосталан ентитет у државној заједници БиХ, који је у Дејтону добио све атрибуте државности и има право на референдум. Истина, нека од овлашћења Републике Српске су одузета каснијим одлукама високог представника БиХ, што се мора одмах вратити српском ентитету. Када је у питању опстанак Републике Српске, у потезима наших политичара и институција не смије бити дилема и двоумљења. При доношењу животних одлука морају бити јединствени и бескомпромисни у борби за интересе Републике Српске и српског народа у целини. Србе може спасити једино њихово унутрашње јединство. Зато је неопходно да опозиционе партије на челу са Шаровићем, јавно кажу како никада неће против Србије, као што је господин Милорад Додик.

Много прашине је подигла трећа тачка споразума која се односи на сарадњу са НАТО савезом. Оно што је објављено у свим гласилима „сарадња са НАТО савезом и другим војним организацијама се наставља без прејудицирања будућих одлука о чланству, наставити сарадњу и продубљивање односа уз поштовање устава и ранијих одлука предсједништва и вијећа министара“, не садржи било какав елеменат издаје или капитуланства. После састанка челника владајуће коалиције у Републици Српској М. Додик је изјавио „сви елементи споразума су у складу с интересима и актима Републике Српске, прије свега с резолуцијом о војној неутралности“. На крају су сви лидери владајуће већине изјавили да нема ништа проблематично у споразуму три странке на нивоу БиХ.

Ми сматрамо да државна заједница БХ није никаква држава и да је до сада показала безброј слабости. Позивамо српски наорд да подржи званичну политику Републике Српске а не борбу за власт, јер је позиција Републике Српске много важнија од тога ко је на власти. Вратимо Републику Српску, прво на изворни Дејтон а онда на референдум. Ми више немамо право на грешку, доста је било снебивања и заваравања.

За „Част Отаџбине“
Одбор оснивача